Staże w Grecji 2024 – sprawozdanie
Staże w Grecji-Erasmus+
W ramach Projektu Erasmus+ + nr: 2023-1-PL01-KA121-VET-000118789 w ramach AKREDYTACJI numer: 2021-1-PL01-KA120-VET-000047599 dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach AKCJI 1 KA121-VET – Akredytowane projekty na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego w programie Erasmus+, grupa 20 uczniów odbywała w terminie 6-17.05.2024r. praktyki zawodowe w Grecji.
Koszt dofinansowania projektu 51728,00 Euro.
Partnerem -Instytucją Przyjmującą , u której realizowane były staże było OLYMPUS EDUCATION SERVICES Single Member P.C w Grecji.
Projekt zakładał: podniesienie jakości kształcenia zawodowego uczniów, rozwój interpersonalnych i zawodowych uczniów, poszerzenie kompetencji międzykulturowych i umiejętności językowych, promowanie poczucia aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim, solidarności i tolerancji wśród europejskiej młodzieży, wyrabianie nawyków ciągłego doskonalenia zawodowego, zdobywania nowych wiadomości i umiejętności zwiększających mobilność młodego pracownika na rynku pracy.
Koszty projektu czyli transport, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, realizacja programu kulturowego, językowego uczniów klas III technikum w zawodach technik hotelarstwa, technik agrobiznesu, technik pojazdów samochodowych dofinansowana była przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+.
Uczniowie zakwaterowani byli w obiekcie hotelarskim w pokojach 3-4 osobowych, położonym tuż przy Morzu Egejskim .
Uczestnicy projektu odbyli szkolenie językowe w zakresie języka angielskiego i języka greckiego. Na miejscu pobytu realizowali program kulturowy w postaci wycieczek przybliżający im bogatą tradycję antycznej cywilizacji greckiej, jak i walory turystyczno-krajoznawcze wyspiarsko położonych rejonów greckich.
Uczniowie uczestniczyli w ciekawych i pasjonujących wycieczkach do Wielkiego Meteoru – klasztoru Przemienienia Pańskiego, miasteczka Litochoro u podnóża Olimpu, Starego Panteleimonas, wycieczce statkiem na wyspę Skiathos.
Uczniowie podczas staży oprócz kompetencji zawodowych rozwijali kompetencje interpersonalne, językowe, społeczne oraz kulturowe .
Uczniowie technikum informatycznego zajmowali się nadzorowaniem prawidłowej eksploatacji sprzętu komputerowego i sieci komputerowej, dobierali konfigurację sprzętu komputerowego i oprogramowania do realizowanych zadań, posługiwali się dokumentacją techniczną sprzętu komputerowego w celu ustalenia konfiguracji, dokonania naprawy lub modernizacji, oprogramowaniem zapewniającym bezpieczeństwo pracy systemu komputerowego, jak i posługiwali się testami diagnostycznymi do sprawdzania sprzętu komputerowego.
Uczniowie techniku hotelarstwa poznali organizację usług hotelarskich w greckich obiektach hotelarsko-turystycznych, przygotowywali pomieszczenia do przyjazdu gości hotelowych, dokonywali wyboru nakryć i bielizny stołowej do posiłków, dostosowywali formę podawania posiłków do możliwości obiektu hotelarskiego, poznali zasady sporządzania jadłospisów z uwzględnieniem surowców sezonowych, stosowali odpowiedni sprzęt do przygotowania potraw i napojów.
Uczniowie technikum agrobiznesu zapoznali się z zasadami funkcjonowania gospodarstwa agroturystycznego, metodami upraw roślin przemysłowych (winorośl, oliwki) jak i zastosowaniem w przetwórstwie spożywczym, wykonywali zabiegi uprawowe: nawożenie roślin w uprawie polowej i na trwałych użytkach zielonych. Poznali metody pielęgnacji i ochrony roślin przed chwastami, chorobami i szkodnikami.
Uczniowie technikum pojazdów samochodach zajmowali przygotowaniem pojazdów samochodowych do diagnostyki, naprawą podzespoły i zespoły pojazdu samochodowego podlegających diagnostyce. Obsługiwali pojazdy samochodowe z wykorzystaniem urządzeń i narzędzi, wykonywali montaż części, podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych, dobierali części zamienne oraz materiały eksploatacyjne do wykonania obsługi pojazdów samochodowych, sprawdzali jakość wykonanej obsługi pojazdu samochodowego przyrządami diagnostycznymi
Koordynacja projektu M. Światła-Zakrzewska, A. Chylińska-Banacka
Opiekunami staży były panie A. Fudala, M. Szumska-Szczotka
powrót