Österode Am Harz 2009 r.

25 kwietnia nasza rolnicza ekipa wyruszyła na podbój kosmosu, a właściwie miasta partnerskiego- Österode Am Harz (Dolna Saksonia) w Niemczech. W tę eskapadę wybrali się: Patrycja Borkowska, Kasia Żołądkiewicz, Maciek Kaliszczak, Adrian Oleszczuk, Mateusz Jabłoński, Kamil Kowalczyk, Damian Ścibirowski, „psorka” Ewa Czuchańska oraz Paweł Kiryczyn.

26 kwietnia zdobyliśmy Berlin. Berlin to wielkie miasto. Berlin jest fajny. Stoją tam jeszcze fragmenty muru berlińskiego (są kolorowe i  mają poprzyklejane gumy do żucia). Jak już pisałem Berlin jest fajny.
Wieczorem pięknymi, bezpłatnymi autostradami dojechaliśmy naszym wesołym autobusem do Österode. Kiedy spotkaliśmy „naszych” Niemców nikt z nas nie wiedział, jak zachować się w takiej sytuacji …. i po jakiemu się odżywać…?

Drugiego dnia rano opowiadaliśmy sobie wzajemnie jacy fajni są nasi gospodarze i jakie mają miłe obyczaje. A i nawet kanapeczki nam dali.
Österode am Harz ma 27 tys. mieszkańców, a jest tam 7 boisk piłkarskich, kort tenisowy, basen, kręgielnia, liczne sklepiki i wiele innych miejsc, które są niewskazane do tego, żebym je wszystkie tu wymieniał. O i wesołe miasteczko było.
Z naszych wnikliwych obserwacji wynikło, że w Niemczech prawie wszystko jest diametralne inne, niż w Polsce. Wbrew stereotypom nieuświadomionej, „ciemnej masy” w naszym przecudnym kraju współcześni Niemcy nie mają nic wspólnego z tymi, którzy jakiś czas temu spustoszyli świat. Nie są tacy jak my Polacy, bo przecież wszyscy jesteśmy inni jednak pamiętajmy, że wszyscy jesteśmy równi. A my rolnicy z „Rolnika” mamy teraz przyjaciół
w kraju na zachód od Odry.
Naszedł czas powrotu (kiedyś musiał). Płacz, żal, deklaracje, że zostaniemy i będziemy mieszka w namiotach na dworcu oraz nieugięta „psorka” z ogólniaka, która zostać nie pozwoliła! Z bagażem nowych doświadczeń i torbami żelków Haribo przekroczyliśmy granicę Polsko-Niemiecką.
Wymiany są spoko ;-). Paweł Kiryczyn.