Hiszpania 2014

kapital_logo  unia_logo

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt systemowy „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” jest realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III – Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 – Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 – Upowszechnienie uczenia się przez całe życie

 

HISZPANIA 2014

Grupa 8 informatyków: Mazurek Łukasz, Marchlewski Patryk, Stankiewicz Dominik, Zorant Dominik, Jankowski Zbigniew, Stangrecki Artur, Rzeźnik Paweł,Węgrzynowska Klaudia. Odbyła praktyki w przedsiębiorstwach handlowo-usługowym, firmach informatycznych.

 

Stażyści zajmowali się instalacją systemów operacyjnych, naprawą komputerów, sprzętu elektronicznego takiego jak smartfony. Zostali też zapoznani z procedurami utylizacji zużytego sprzętu i opakowań.

 

Firmy zajmowały się nie tylko naprawą komputerów ale posiadały własne callcenter przez, które udzielały pomocy online swoim klientom. Stażyści poznali zasady recyklingu tzn. segregowania komponentów pod względem tworzywa, z którego został stworzony.

 

Prace stażyści wykonywali własnoręcznie pod opieką technika.Od swoich pracodawców praktykanci otrzymali wiele porad dotyczących funkcjonowania, rozbudowy oraz modernizacji komputerów., kalibrowania, ustawiania różnych opcji i aplikacji. Poznali różne ciekawe sposoby naprawy komputerów, o których wcześniej nie wiedzieli.

 

Podczas napraw informatycy wykorzystywali różne urządzenia diagnostyczne jak i specjalne narzędzia pomagające w naprawie urządzeń. Naprawy dotyczyły software’u hardware’u,wymiany konkretnych podzespołów komputerów.

Praktykanci bardzo dużo nauczyli i byli zadowoleni z przebiegu staży.

 

Grupa 12 energetyków :Szerszeń Mateusz,Jęda Rafał, Czerniak Łukasz Wysocka Michalina, Marona Rafał, Wiśniewski Miłosz, Liberacki Jakub, Bogusławski Dastin, Szałwiński Mateusz, Chomziuk Karol, Król Katarzyna, Sobolewski Bartosz.

Odbywali oni praktyki w znajdujących w okolicy Granady, nowoczesnych firmach zajmujących się pozyskiwaniem energii odnawialnej,były to: farmy fotowoltaiczne biogazownie, elektrownie wodne, elektrownie wiatrowe.

Podczas pracy w biogazowi, stażyści poznali proces produkcji biogazu z biomasy roślinnej, odchodów zwierzęcych, organicznych odpadów, odpadów poubojowych lub biologicznego osadu ze ścieków. osadu ze ścieków.

Praktykanci bardzo dużo nauczyli i byli zadowoleni z przebiegu staży.

 

Dzięki praktykom na farmach paneli słonecznych, energetycy poszerzali wiedzę na temat energii odnawialnej; funkcjonowaniu ogniw fotowoltaicznych,dokonywania pomiarów i wydajności tego źródła energii.

 

Praktykanci zapoznali się z pracą elektrowni wodnej oraz z obsługą jej sprzętu; transformatorów, turbiny, generatorów.

 

Energetycy poznali też zasady sprzedaży wytworzonej energii do sieci energetycznej. Energia elektryczna dla gospodarstw domowych, stanowi bowiem to około 10% rynku

 

Stażyści poznali funkcjonowanie elektrowni wiatrowych, wytwarzających energię elektryczną przy pomocy generatorów (turbin wiatrowych) napędzanych energią wiatru. Energia elektryczna uzyskana z energii wiatru jest uznawana za ekologicznie czystą, gdyż, pomijając nakłady energetyczne związane z wybudowaniem takiej elektrowni, wytworzenie energii nie pociąga za sobą spalania żadnego paliwa.

 

W ramach przygotowania kulturowego i pedagogicznego uczniowie uczestniczyli w zorganizowanych przez partnera hiszpańskiego wycieczkach. Odbyli pieszą wspinaczkę na górę Cahorros, z której podziwiali krajobrazy.

 

Zwiedzali symbol Granady- warowny zespół pałacowy z XIII w. -muzułmańską Alhambre

 

Odbyli autokarową wycieczkę do Las Alpujarra-, położonej pomiędzy górami Sierra Nevada, Sierra de Contraviesa i Sierra Lújar, gdzie zapoznali się z najstarszym osadnictwem

 

W czasie wolnym uczniowie mieli wiele możliwości skorzystania z bogatej oferty kulturowo-turystycznej Granady.

Uczestniczyli w pokazie elektryczności, na którym mogli brać udział w doświadczeniach. Byli
w parku nauki, gdzie poznali innowacyjne maszyny i sprzęty.

 

Poruszając się po wąskich uliczkach Granady zwiedzali zabytki, katedry i kościoły i przepiękne parki. Liczne sklepy zachęcały do kupna pamiątek a lokale pozwoliły praktykantom skosztować specjałów kuchni hiszpańskiej.

 

W ramach przygotowania językowego uczniowie uczestniczyli w kursie języka hiszpańskiego. Pomocą służyły im słowniki, rozmówki polsko- hiszpańskie. Kurs zakończył się egzaminem, który wszyscy zdali.

 

Na zakończenie staży, odbyła się uroczysta kolacja, na której to uczestnicy projektu otrzymali certyfikaty odbycia staży wraz z suplementem i certyfikat ukończenia kursu j. hiszpańskiego. Wszyscy uczestnicy byli zadowoleni, tak bardzo, że aż szkoda im był wracać.

Koordynator projektu-Marzena Światła-Zakrzewska

 

Plan lekcji e-dziennik Koła zainteresowań Kalendarz roku Oferta Film promocyjny

Copyright 2015 © Zespół Szkół Rolniczych
realizacja virtualmedia.pl
X

Strona korzysta z plikow cookies w celu realizacji uslug i zgodnie z Polityka plikow Cookies. Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu w Twojej przegladarce.