Plymouth Anglia 2009 r.

W ramach projektu ,, Mobilni na europejskim rynku pracy ” 11 – osobowa grupa młodzieży z Rolnika oraz Ekonomika 25.10 – 23.11.2009 roku wyjechali na miesięczne praktyki zawodowe w Anglii. Z naszej szkoły pojechało 4 uczniów z klasy III Technikum Gastronomicznego: Monika Wójcik, Paweł Wieczorek, Krzysztof Bronakowski i Damian Kościński.

Staż odbył się w restauracji ZUCCA ITALIAN RESTAURANT (M. Wójcik, D. Kościński), w hotelach JURYS INN (P. Wieczorek) i JACK RABBIT (K. Bronakowski). Panowała miła atmosfera, choć nie było łatwo. Jednak najważniejsze jest zdobyte podczas praktyk doświadczenie i wrażenie, jakie po sobie pozostawiliśmy. Na koniec okazało się, że pracodawcy byli z nas zadowoleni, nawet dostaliśmy propozycje pracy.

Podczas pobytu w Plymouth zakwaterowaliśmy u tamtejszych – bardzo sympatycznych – rodzin. Opiekę nad nami sprawowały p. Dorota Bogusławska z Ekonomika oraz p. Małgorzata Kuklińska, które w razie problemów służyły pomocą, wyjaśniały wszelkie niejasności.

Podczas organizacyjnego spotkania w biurze Euro Partnership Agency otrzymaliśmy mapki, bilety, by bez przeszkód móc poruszać się po mieście.

W trakcie całego naszego pobytu przygotowano dla nas kilka niespodzianek: wyjście na kręgle ( wówczas to spotkaliśmy się z paniami Dorotą Henke i Elżbietą Urbanowicz, które przyjechały do nas w odwiedziny ), na mecz piłki nożnej i łyżwy.

Dzięki naszemu przewodnikowi Nick’owi zwiedziliśmy ciekawe miejsca w Londynie. Widzieliśmy także paradę z okazji wyboru nowego burmistrza miasta. Było wesoło, kolorowo, choć pogoda była marna.

Miesiąc w Plymouth zleciał bardzo szybko, dla niektórych nawet za szybko. I choć tęskniliśmy za naszymi rodzinami i przyjaciółmi, to każdy po cichu marzył, by jeszcze choć troszeczkę opóźnić moment wyjazdu do Polski.